Bläddra
Sökresultat för Emil Stjernholm... Rensa filter?

av:Johan Jarlbrink, Fredrik Norén, André Baltz, Karl Berglund, Eric Carlsson, Coppélie Cocq, Maria Eriksson, David Gunnarsson Lorentzen, Evelina Liliequist, Jens Lindberg, Simon Lindgren, Anna Sofia Lundgren, Patrick Prax, Paulina Rajkowska, Emil Stjernholm, Mathilda Åkerlund

Kategorier: Arkiv, bevarande och digitalisering Biblioteks- och informationsvetenskap, museivetenskap Forskning och informationshantering Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Medievetenskap: internet, digitala medier och samhälle Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Vetenskapsmetod
Hur sprids nyheter, politiska upprop och memes över världen i sociala medier? Hur interagerar användarna med varandra i forum och dataspel? Hur har 1900-talets tidningspress rapporterat om olika delar av världen? Digitala medier ger upphov till nya forskningsfrågor men gör det också möjligt att undersöka gamla frågor…
Köp här

Isbn: 9789144140551

Utgivningsår:20210629

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Emil Stjernholm

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
I rollen som redaktör, regissör och forskare gjorde Gösta Werner starkt avtryck på den offentliga debatten om filmen som konstform. Vägen in i filmbranschen var för svenska förhållanden ovanlig och gick genom det av nazisterna kontrollerade tyska filmbolaget Ufa och dess svenska filial. Detta kom att prägla bilden av…
Köp här

Isbn: 9789198380965

Utgivningsår:20181201

Utgivare: Lunds universitet

Mediatyp: BB

av:Fredrik Norén, Emil Stjernholm

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Propaganda, upplysning, pr och information. Detta är några exempel på efterkrigstidens mångfacetterade kommunikationsbegrepp. Under perioden från andra världskrigets slut till 1980-talet var Sverige en framväxande välfärdsstat, och mediernas möjligheter att fostra, påverka och utbilda diskuterades regelbundet. Men i…
Köp här

Isbn: 9789198504576

Utgivningsår:20190801

Utgivare: Lunds universitet

Mediatyp: BB

av:Fredrik Norén, Emil Stjernholm

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Propaganda, upplysning, pr och information. Detta är några exempel på efterkrigstidens mångfacetterade kommunikationsbegrepp. Under perioden från andra världskrigets slut till 1980-talet var Sverige en framväxande välfärdsstat, och mediernas möjligheter att fostra, påverka och utbilda diskuterades regelbundet. Men i…
Köp här

Isbn: 9789198504569

Utgivningsår:20190801

Utgivare: Lunds universitet

Mediatyp: BB